fredag 9 januari 2009

Me, Myself & Kubrick

Vi såg en film härförleden som verkligen var annorlunda. Me, Myself & Kubrick hette filmen och Mr John Malkovich himself spelade huvudrollen som var "based on a true story". Det handlade om en misslyckad gayfigur som utgav sig att vara filmregissören Stanley Kubrick och i egenskap av honom "sol- och vårade" en mängd andra misslyckade figurer.

Det bästa med filmen tyckte jag var att filmmusiken var utdrag från filmmusiken från "A Clockwork Orange" . Det var en film som jag diggade filmmusiken på 70-talet. Jag gillade inte filmen " A Clockwork Orange" något vidare eftersom det var mycket våldsinslag i den men filmmusiken har jag många minnen från eftersom vi spelade den när jag var tonåring. Den innehåller Beethoven och annan klassisk musik.

Filmen Me, Myself & Kubrick har dock annorlunda inslag som underfundiga kommentarer och dylikt som jag tyckte var kul, så filmen får trots dålig handling, en stark 3:a. Mycket p g a John Malkovich talang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar